Om några veckor börjar årets shoppinghändelse. Förbered både butik och kunder på helgen som börjar med Black Friday 24:e november och avslutas med Cyber Monday 27:e november.

Intresset ökar stadigt varje år bland både handlare och konsumenter. Prata med andra e-handlare om deras erfarenheter! Logga in forumet med samma uppgifter som i admin. Prata om Black Friday här.

Nedan följer några tips och smarta funktioner som maximerar Black Friday för dig i din webshop.

1. Planera i god tid!

Fundera över vilka varor som ska vara med i kampanjerna. Här finns många strategier. Många handlare sänker priset rejält på både hyllvärmare och storsäljare som lockar till beställningar. Funktionen för artikelpaket* kommer att underlätta kombinationer av produkter. Kommer snart i admin.

Snart lanserar vi också en funktion för schemalagda extrapriser*. Då kan man man i lugn och ro bestämma vilka varor som ska sättas ned och till vilket pris. Bestäm själv i förväg när priserna ska börja gälla. Håll utkik men förbered dig redan nu.

2. Gör kunderna medvetna!

För att skapa ännu mer intresse för denna shoppinghelg har vi skapat en tidsnedräknare* att lägga på startsidan. Kommer snart!

Gör dina kunder medvetna om att vad som komma ska! Använd till exempel vår integration till MailChimp för effektiva mejlutskick. Läs mer på hos dem om Black Friday hos Mailchimp. De har många färdiga mallar som är superlätta att använda. Berätta gärna i förväg vad som kommer att vara nedsatt.

Kom också ihåg att sprida kampanjer på dina på sociala medier.

3. Syns på rätt sätt vid rätt tillfälle!

Den nya annonsplattformen DanAds är ett kostnadseffektivt sätt att exponera din butik till rätt målgrupp och vid rätt tidpunkt – utan att behöva tävla om sökord eller justera dina kampanjer.

Plattformen ger dig möjlighet att enkelt skapa annonser och förbättrar automatiskt placeringarna av dina annonser med hjälp av smart data. Du syns på de största medierna och till bästa pris, tack vare våra toppresterande algoritmer som gör allt åt dig.

Endast för kunder med Klarna CheckoutLäs mer här.

4. Tänk på hela kundupplevelsen och följ upp!

Kom ihåg att många surfar i mobilen och förväntar sig en lika bra upplevelse där. Vårt grundtema Fabrikk är konstruerat med både mobil och desktop i åtanke. Senaste tiden har Textalk Webshops utvecklingsteam också förbättrat laddningstiden. Det kommer kunderna att känna av!

Glöm inte att följa upp nya och gamla kunder. Gärna med skräddarsydda erbjudanden!

Reflektera över vad som gick bra och mindre bra. Ta med lärdomarna till nästa år och andra kampanjer.

Kom ihåg att prata med andra e-handlare och oss på Textalk. Vi ses i e-handelsforumet!

*Funktionen finns ännu inte i admin men kommer att lanseras i god tid innan Black Friday. Håll utkik. 

Publicerat av ingridback

One Comment

  1. […] har tidigare berättat om några nya funktioner i Textalk Webshop. Äntligen är de […]

    Gilla

    Svara

Kommentera

Vänligen logga in med någon av dessa metoder för att lägga till din kommentar:

WordPress.com Logo

Du kommenterar med ditt WordPress.com-konto. Logga ut / Ändra )

Twitter-bild

Du kommenterar med ditt Twitter-konto. Logga ut / Ändra )

Facebook-foto

Du kommenterar med ditt Facebook-konto. Logga ut / Ändra )

Google+ photo

Du kommenterar med ditt Google+-konto. Logga ut / Ändra )

Ansluter till %s