Varukorgen som landningssida för AdWords

[ecko_wide] landningssida [/ecko_wide]

Om du jobbar med annonsering i Adwords eller liknande tjänster bör du välja din landningssida med omsorg.
Ditt landningssida bör återspegla annonsens budskap. Om din annons exempelvis har budskapet ”Klicka här för att läsa mer om våra solhattar”, så bör du länka direkt till en sida där man direkt kan läsa mer om solhattarna specifikt.

En vanlig fallgrop är att man länkar till butikens startsida. Man tänker sig kanske att besökaren vill se sig omkring och samtidigt hoppas man att merförsäljningen ska öka i och med detta.
Om du har lyckats med bedriften att få ett klick på din annons bör du vara extremt varsam för att behålla besökaren i din webshop så att chansen för köp är så stor som möjligt.

Textalk Webshop har stöd för att länka direkt till varukorgen, med en artikel redan placerad där.
Detta gör att du kan justera budskapen i dina annonser för att ta ”klicket” närmare en konvertering.
Ett budskap skulle exempelvis kunna vara ”klicka här för att köpa direkt”, varpå klickaren hamnar direkt i din butik, men varukorgen redan förberedd.

Exempel på en sådan länk:
http://demobutik.com/se/order.php?id=22222&art=12565607&no=2

Länkens beståndsdelar
http://dittdomännamn.com/se/order.php?id=%5Bditt webshop-id]&art=[artikelns interna id]&no=[antal som ska placeras i varukorgen]

VAD BEHÖVER DU GÖRA?
  1. Justera ditt annonsbudskap, så att besökaren är inställd på att köpa direkt
  2. Hitta artikelns interna id. När du är inne i webshop-admin, på artikelsidan ser du id-nummret i sidans url. Exempelvis: https://shop.textalk.se/se/editor/edit_article.php?article_id=12565607
  3. Ange länken som målsida i dina annonser.

Kommentera

Vänligen logga in med någon av dessa metoder för att lägga till din kommentar:

WordPress.com Logo

Du kommenterar med ditt WordPress.com-konto. Logga ut / Ändra )

Twitter-bild

Du kommenterar med ditt Twitter-konto. Logga ut / Ändra )

Facebook-foto

Du kommenterar med ditt Facebook-konto. Logga ut / Ändra )

Google+ photo

Du kommenterar med ditt Google+-konto. Logga ut / Ändra )

Ansluter till %s